بزرگترین وبلاگ علمی وتحقیقاتی وسرگرمی وهنری درآسیا
این وبلاگ اونی هست که شما به دنبالش بودید
پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:, :: 2:25 :: نويسنده : پیام عب

برای عضویت رایگان و آسان  بر لینک زیر کلیک کنید

 

iranom.loxblog.com/member.php

 

 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
دو شنبه 16 مرداد 1391برچسب:, :: 16:54 :: نويسنده : پیام عب

نام «علیرضا خمسه» که به میان می آید حس نوستالژی از بازی های کمدی و شیرین اش در فیلم هایی چون «دو نفر و نصفی»، «مهریه بی بی»، «جیب برها به بهشت نمی روند»، «روز باشکوه» و «آپارتمان شماره ۱۳»، در ذهنمان نقش می بندد.اما این بازیگر سینما و تلویزیون سال گذشته با بازی در فیلم سینمایی «بیست» ساخته «عبدالرضا کاهانی»، در نقشی جدی حضور متفاوتی داشت که تماشاگران و منتقدان را شوکه کرد. همین حضور متفاوتش نیز برای او سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را، در جشنواره فیلم فجر به همراه آورد. خمسه هم اکنون نیز با مجموعه تلویزیونی «شب هزار و یکم» و بازی در نقش «دکتر فرنور»، میهمان شبکه اول سیماست.به بهانه حضورش در این مجموعه با وی گفت وگویی داشتیم.

* ملاک هایتان برای انتخاب نقش «دکتر فرنور» چه بود که پذیرفتید در این مجموعه بازی کنید؟

** به طور معمول بازیگران دنبال حضور در نقش های متفاوت هستند، یعنی نقش هایی که جدید و جذاب برایشان باشد. مجموعه «شب هزار و یکم» اولین نقش جدی ام است که به من پیشنهاد شد، از آن جا که کار در اثری متفاوت برایم جذاب بود، علاقه مند بودم که یک بار تجربه کنم تا ببینم حضور در این ژانر (گونه) چگونه است.البته نظری در رابطه با حضورم در این مجموعه ندارم. صبر می کنم تا ببینم تماشاگران چه نظری در رابطه با این حضورم دارند.

* فیلم نامه «شب هزار و یکم» چه ویژگی های بارزی داشت؟

** قصه، قصه آدم هایی است که بعد از یک مقطع زمانی، به دلایلی بازگشتی به تجربیات و خاطرات گذشته خود دارند. متفاوت بودن نقش بیشتر برایم جذابیت داشت.

* از شخصیت دکتر و ارتباطی که با نقش برقرار کردید صحبت کنید؟

** شخصیت «دکتر فرنور» ویژگی های خاص خود را داشت؛ آدمی بود که گذشته ای داشت که در فلاش بک ها شاهدش هستیم و بعد یک زندگی جدیدی را با خانواده تجربه می کند. صاحب همسر و دو فرزند دختر و پسر است که دختر او خارج از کشور تحصیل می کند. همه این موارد باعث شد که به کمک کارگردان، یک تنوع شخصیتی و طیف رنگی برای این شخصیت طراحی کنم. 

بقیه در ادامه مطلب.......

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
دو شنبه 16 مرداد 1391برچسب:, :: 16:40 :: نويسنده : پیام عب

http://iranom.loxblog.com/ 

بیوگرافی علیرضا خمسه

علیرضا خمسه در ۹ بهمن ماه سال ۱۳۳۱ در تهران به دنیا آمد. وی فارغ التحصیل رشته روانشناسی از دانشگاه شهید بهشتی است.او در سال ۱۳۵۷ به فرانسه رفت و یک سال و نیم در مدرسه ون سن، آتلیه اگوستوبوال و آتلیه سیته یونیور سیته پاریس، دروه‌های مربوط به پانتومیم، حرکات بدنی و بازیگری را فرا گرفت . در سال ۱۳۵۹ به ایران بازگشت و در سال ۱۳۶۰ برای اولین بار مقابل دوربین سینما رفت و در فیلم « مرگ یزدگرد » بازی کرد. نوع خطوط چهره خمسه و تسلط او بر حرکات صورت ( میمیک ) و نرمی ای که در حرکات بدن او وجود دارد، از همان ابتدای ورود او به حیطه بازیگری، توجه کارگردان‌های کمدی ساز را به خود جلب کرد و بعد از فیلم جدی « مرگ یزدگرد » برنامه سازان تلویزیون سراغ او رفتند و در برنامه‌هایی مانند « نوروزنامه » ، « هوشی و موشی » ، « بورزید و بخندید » ، « حواستو جمع کن » و « نگاه سوم » با اجرای قطعات نمایشی طنز در بین مخاطبان تلویزیون جایگاه ویژه‌ای پیدا کرد .در سال ۱۳۶۷، خمسه در فیلم پرفروش « روز باشکوه » ساخته کیانوش عیاری در کنار « علی نصیریان » « ایرج طهماسب » و « گوهر خیراندیش » بازی کرد . هر چند این فیلم از سوی تماشاگران با اقبال خوبی روبه رو شد اما بازی در مجموعه تلویزیونی « هوشیار و بیدار » که سال ۱۳۶۷ از تلویزیون پخش شد، خمسه را بین مخاطبان عام و خاص کوچک و بزرگ به شهرت خاصی رساند و او را محبوب همه کرد . درهمان سال که کیومرث پوراحمد فیلم خوب « لنگرگاه » را ساخت، خمسه در نقشی کاملا متفاوت در آن ظاهر شد . او در این فیلم، نقش « حمزه » را بازی می‌کرد که در یک مسافرخانه در شهربندرعباس کار می‌کرد و پناهگاه دونوجوانی شده بود که از تهران گریخته و به بندرعباس رفته بودند . نوع بازی و بیان لهجه خمسه، او را به یکی از دوست داشتنی‌ترین شخصیت‌های فیلم تبدیل کرد .

در سال ۱۳۶۹ با بازی در فیلم « آپارتمان شماره ۱۳ » به کارگردانی یدالله صمدی در کنار زنده یاد « جمشید اسماعیل خانی » صفحه جدیدی در بازی کمدی او گشوده شد . در این فیلم، خمسه صاحب آپارتمانی در تهران بود که برای فروش آن از کرمان به تهران آمد . او با بیان خوب لهجه کرمانی و بازی روان خود توانست جایزه بهترین بازی ار از جشنواره پیونگ یانگ کره شمالی در سال ۱۹۹۲ از آن خود کند . این فیلم جشنواره نامزد ۷ سیمرغ بود و برنده ۲ سیمرغ نیز شد .بقیه در ادامه مطلب ونظریادتون نره............

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 صفحه بعد
موضوعات
پيوندها